Missie en Visie

Rehoboth betekent ruimte

 

Elkaar ruimte geven is dan ook onze missie

We willen kinderen de ruimte geven om zich te ontwikkelen naar zijn/haar mogelijkheden.
In de groepen 1 en 2 doen we dit door de basisprincipes van het Ontwikkelingsgericht Onderwijs te hanteren.
In de groepen 3-8 sluiten we hierop aan door goed te kijken naar de onderwijsbehoeften van elke leerling en ons onderwijsaanbod hierop aan te sluiten.

 

Leer groei en ontdek je talenten is onze visie

Ieder kind is uniek en ieder kind heeft eigen talenten. Wij willen onze leerlingen helpen die talenten te ontwikkelen. Door hen vanuit vertrouwen, te inspireren om nieuwe dingen te ontdekken, te leren en te groeien als mens met oog voor de ander en zijn omgeving. De door ons gekozen kernwaarden vormen de basis van ons handelen. De kernwaarden beschrijven onze identiteit als school, de wijze waarop wij met elkaar om willen gaan als leerkracht, kind en ouder(s).

 

Zelfstandigheid
We willen het beste uit kinderen halen en ze stevig wortelen. Ieder met zijn of haar eigen veelzijdigheid. Wij zijn ervan overtuigd dat kinderen het beste leren door actieve, boeiende en zinvolle lessen. Dit geven wij vorm door (samen te werken, te leren en te ontdekken in een uitdagende en inspirerende leeromgeving. We vinden het belangrijk om kinderen actief te betrekken bij hun leerproces, het gaat immers om hun ontwikkeling en groei naar zelfstandigheid. 

 

(Zelf)vertrouwen 
Wij hebben respect voor de autonomie van ieder kind, we stimuleren eigen initiatief en verantwoordelijkheid en we werken samen om het (zelf)vertrouwen te versterken. We gaan hierbij samen op zoek naar de zonde van de naaste ontwikkeling, zodat een kind kan doorgroeien naar een volgende fase. 

 

Samenwerken
Goed onderwijs maak je samen. Ouderbetrokkenheid staat bij ons hoog in het vaandel. Hoe zorgen we samen voor een zo optimaal mogelijke ontwikkeling van uw kind? Daarnaast komt deze kernwaarde ook tot uiting in onze vieringen, onze activiteiten en in de wijze waarop we er voor elkaar zijn, in blijdschap en verdriet.

 

Verbinding 
Op onze school geven vieringen en activiteiten een saamhorigheidsgevoel, gemeenschapszin en solidariteit. Daarnaast vinden het belangrijk om kinderen ook op sociaal-emotioneel vlak te onderwijzen. Dit doen we met de Kanjermethode in alle groepen. Door open en eerlijk te praten over onze gevoelens en gedachten, leren we elkaar beter kennen en dragen we samen zorg voor elkaar en voor een veilige omgeving. Bovendien hechten we waarde aan rust in de school en een opgeruimde werkplek. Ook ouders/verzorgers nemen hun aandeel in deze kernwaarde serieus door hun betrokkenheid te tonen en met de leerkracht een open dialoog te voeren over hun kind(eren).

We hebben een betrokken ouderraad die ondersteunt bij diverse activiteiten. We mogen ook iedere keer rekenen op een groot aantal ouders, grootouders en verzorgers die helpen bij knutselen, computeren en uitstapjes. We zijn trots op deze betrokkenheid van alle partijen.

 

Groeikracht 
Wij geloven in groeikracht, waarbij wij werken met kinderen aan een groeimindset. We leren kinderen om door te zetten, problemen als uitdagingen te zien en om ze zo te laten groeien als mens.